AT-152
24.06.1971: AT-152 ankommer til Flyvestation Karup fløjet af VAD. 5:05 timer i logbogen.
25.06.1971: AT-152 tilgår ESK 729
02.12.1971: ESK 725
03.02.1972: ESK 729
12.09.1977: ESK 725
28.06.1978: ESK 729
25.07.1978: ESK 725
31.07.1978: ESK 729
04.04.1979: ESK 725
27.04.1979: ESK 729
16.09.1985: ESK 725
03.03.1986: ESK 729
05.10.1993: Totalhavareret i vandet ved Langeland. Piloter: SIN / MJ W. Meyn, Luftwaffe. Total flyvetid: 3684:00
AT-152 inden opstart til en instrument-rutine/-check tur. Læg mærke til den orange-røde hood i canopy over bagsædet. Billedet optaget før 21.01.1985, hvor AT-152 indgik til WDNS-modificering.
Foto: 729 Arkiv via Jakob Bødskov
TF-35 AT-152 of Esk 729 at RAF Gütersloh on December 16th, 1992.
Together with two other Draken and two Danish F-16 this was the penultimate visit of a Danish Draken at Gütersloh, after more than 20 years of frequent refueling stops. The last one, also a TF-35, landed on March 30th, 1993. One day later RAF Gütersloh closed. Nine month later the Draken was phased out in Denmark. AT-152 was also the last one of this type crashing in Denmark - on October 5th, 1993.
Sammen med to andre Draken og to danske F-16 var dette det næstsidste besøg af danske Drakens på Gütersloh, eftermere end 20 års jævnlige refuelingsstop. Det sidste, også en TF-35, landede 30. marts 1993. Dagen efter lukkede RAF Gütersloh. Ni måneder senere blev Draken faset ud i Danmark. AT-152 var også den sidste af sin type der styrtede ned i Danmark - den 5. oktober 1993.
Foto: Erich Westersötebier / Collection Marcus Herbote
AT-152 i Hangar 26
Foto: Jakob Bødskov