AR-108
31.08.1971: AR-108 ankommer til Flyvestation Karup fløjet af VAD. 10:00 timer i logbogen.
31.08.1971: AR-108 tilgår ESK 729.
23.10.1991: Sidste flyvning. DIK. Total flyvetid 3374:40.
16.03.1992: Udfaset
20.06.1994: ABDR (Aircraft Battle Damage Repair) Flyvestation Karup
AR-108 på Flyvestation Værløse i forbindelse med præsentation af General Dynamics YF-16.
Foran flyet er vist våbenlast bestående af 6 LAU-3 raketpods og 6 Mk 82 Snake Eye bomber. 16. juni1975
Foto: Niels Helmø- Larsen
"RF-35 AR-108 and AR-119 of Esk 729 at RAF Gütersloh in June 1991."
"Draken take offs were often very low or even lower. The runway at Gütersloh was not too long and especially on hot days without any wind they need most of the usable 2.252 m."
RF-35 AR-108 og AR-119 fra Eskadrille 729 på RAF Gütersloh i juni 1991.
Draken på take offs var meget ofte lave eller endog lavere. Startbanen på Gütersloh var ikke alt for lang og specielt på varme dage uden vind, var der brug for de fleste af de brugbare 2.252 meter.
Foto: Olaf Kestin / Collection Marcus Herbote
PAS stiger ud af AR-108 på Flyvestation Karup. 1971
Foto: Arkiv Niels Helmø- Larsen
RF-35 AR-108 med TIC-tanke (Travel Pods) på RAF Upper Heyford. 19. juli 1981
Foto: via Stall.dk Photo Collection