AR-109

AR-109

31.08.1971:  AR-109 ankom til Flyvestation Karup fløjet af VIT. 6:00 timer i logbogen.

31.08.1971:  AR-109 tilgår ESK 729. 

02.02.1981:  Udpeget som prototype for WDNS (1760:50)

05.09.1991:  Sidste flyvning. Total flyvetid: 3140:30. Pilot: SOM.

16.03.1992:  Udfaset 

01.01.1994:  “Øremærket” til Tøjhusmuseet. 

19.02.2019:  Overført pr. blokvogn fra Flyvestation Karup til Flyvevåbenmuseet, Danmarks Flymuseum, Stauning.

AR-109 og AR-110 på Sola flystasjon (Stavanger), Norge. Øvelse "Big Click". 23. august 1972.

Foto: Niels Helmø-Larsen

AR-109 på Sola flystasjon (Stavanger), Norge. Øvelse "Big Click". 23. august 1972.

Foto: Niels Helmø-Larsen

AR-109 ankommer på blokvogn til Danmarks Flymuseum i Stauning fra Flyvestation Karup. 

Foto: TEN

AR-109 bag A-009 i forbindelse med "flybytte" på Danmarks Flymuseum i Stauning. AR-109 tilgår udstillingen og A-009 overflyttes til Draken Team Karup på Flyvestation Karup. Draken Team Karup råder herefter over en F-35'er, en RF-35'er og en TF-35'er. 19. februar 2019.

Foto: TEN

AR-109 på sin fremtidige plads i udstillingen på Danmarks Flymuseum i Stauning. 19. februar 2019.

Foto: TEN