AR-104
11.06.1971: AR-104 ankommer til Flyvestation Karup fløjet af VAD. 3:45 timer i logbogen.
11.06.1971: AR-104 tilgår ESK 729.
29.01.1993: Sidste flyvning. Total flyvetid: 3530:25. Pilot: JOS.
10.02.1993: Udfaset
14.06.1994: ABDR (Aircraft Battle Damage Repair) Flyvestation Karup
AR-104 på Leck Air Base, Tyskland. Fotograferet i perioden 31. august - 08. september 1974
Foto: via Stall.dk Photo Collection
En "clean" AR-104 på finalen. Dato ukendt.
Foto: FLYHIS via Kim Zimmermann
En "clean" AR-104 på finalen. Dato ukendt.
Foto: FLYHIS via Kim Zimmermann
AR-104 på finalen til RWY 09 på RAF Gütersloh. Læg mærke til at der er monteret Travelpods (TIC-tanke) under vingerne. 23. juni 1986.
Billedet er lagt op på Facebook-gruppen "Eskadrille 729" af Marcus Herbote, og han skriver følgende:
"Four Greens on final at Runway 09!" Danish Drakens were one of the favorite types enjoyed by the local Spotter community. After the demise of RAF Gütersloh on March 31st 1993 the Drakens ceased operations at Karup only nine months later.
Luftwaffebasen Gütersloh blev erobret af amerikanerne i april 1945 og blev overdraget til Royal Air Force den 27. juni 1945 og fungerede som RAF-base indtil 30. juni 1993 (jvf wikipedia), hvor den blev overdraget til British Army. Den blev omdøbt til Princess Royal Barracks og blev bl.a. benyttet som helikopterbase indtil november 2016.
Foto: Willy Metze via Collection Marcus Herbote
AR-104 taxier ud for Take Off til en tur på "rangen". På forreste venstre våbenstation sidder en blå M55 low drag øvelsesbombe og på venstre midderste våbenstation en orange M72 high drag øvelsesbombe. Dato ukendt.
Foto: FLYHIS via Kim Zimmermann
AR-104 invertet med SOF ved pinden i formation med en retvendt AR-114 med RIF ved pinden. Billedet blev taget til brug som julekort i 1992, og en lidt længere forklaring om billedet findes på siden "Julekort".
Foto: ESK 729