AR-111

AR-111

22.09.1971:  AR-111 ankommer til Flyvestation Karup fløjet af VIT. 5:10 timer i logbogen. 

22.09.1971:  AR-111 tilgår ESK 729.  

14.12.1993:  Sidste flyvning. A/B Flame Out. Total flyvetid: 3513:50. Pilot: JIN. 

10.02.1994:  Solgt til Flight Test Dynamic Inc. 

06.07.1995:  Forlader Flyvestation Karup ad landevejen. 

08.07.1995:  Udskibes via Fredericia Havn ombord på biltransportskibet "Madame Butterfly" 

15.08.1995:  Ankom til Port Hueneme, Californien, USA. Indregistreret N111XD 



MYL chaser en relativ ny AR-111. Hvis verden havde været sort/hvid havde det jo været en fin camouflage.

Foto: Arkiv ESK 729/MYL

RF-35 AR-111 og AR-105 på RAF Conningsby. 09. juli 1973.

Foto: via Stall.dk Photo Collection

RF-35 AR-111 på dispersal 68 på Flyvestation Karup

Foto: Jakob Bødskov

BRI i AR-111 over Radarstation Bornholm med kaldesignalet "ICECAP". Under flyets næse ses Flyvevåbnets Martello-radar, der blev meldt operativ i 1988. Martello-radaren står på toppen af en kvadratisk bygning, placeret på et stort jernstativ, som er bygget af Frederikshavn Skibsværft. Jernstativet fungerer som en form for elevator, sådan at radaren kan sænkes ned på jorden og flyttes med en særlig trailer. Billedet er taget fra AR-105 den 21.03.1988.

Foto: ESK 729 / TEN